Anni-Maria Aitta

Ratsastusharrastukseni alkoi - kuten arvata saattaa - jo hyvin varhain. Pienestä pitäen on tullut touhuttua kaikenlaisten ponien ja hevosten kanssa. Vuonna 1999 eli 9-vuotiaana sain ensimmäisen ponini, shetlanninponi My Cherryn. Serin kanssa aloitinkin kilpailemisen, hyvin vaatimattomasti, shetlanninponien pohjois-suomen mestaruuksissa. Siitä lähtien kilpailinkin ahkerasti poneilla ja 2004 pääsinkin ponien A-renkaaseen. Hyppäsin poneilla Cleo ja Silver Ares 120-130cm tasolla mm.Scandic GP:tä sekä isojen ponien SM-kilpailut. Hevosiin siirryttyäni ratsastukseni alkoi pikkuhiljaa painottua kuitenkin kouluratsastukseen. Hevosella Miro kilpailin kuitenkin vielä 125cm tasolla. Tämän jälkeen, olen kouluttanut paljon hevosia ja kilpaillut niillä pieniä ja helppoja luokkia. Saatuani hevosen Rh´s Mocharella alkoi ratsastukseni suuntautua koulupuolelle ja nykyään olenkin kilpaillut koulua Vaativa B-tasolla.

Edelleen hyppään jonkin verran, omat hevoset säännöllisesti ja toki muiden hevosia pyydettäessä. Kuitenkin oma intohimo on nykyään kouluratsastuksessa ja tavoitteet tottakai korkealla :)

Ratsastuksen opettaminen sekä ihmisten auttaminen hevosten kanssa on aina ollut  oman ratsastuksen ja kilpailemisen lisäksi intohimo ja olenkin valmistunut ratsastuksenohjaajaksi Kiuruvedeltä vuonna 2010. Tällä hetkellä opiskelen ratsastuksenopettajaksi.